Zamkną pętlę tramwajową na Wilczaku. Wkrótce rozpocznie się jej przebudowa

Tylko do 14 grudnia pasażerowie mogą korzystać z pętli tramwajowej na Wilczaku. Tego dnia sieć trakcyjna zostanie tu wyłączona i rozpocznie się przebudowa pętli w ramach projektu budowy trasy tramwajowej na Naramowice.
Poznań: Pętla Wilczak przed zamknięciem - niedługo rozbiórka torowiska przed budową tramwaju na Naramowice
 Grzegorz Okoński

Z pętli wyprowadzane będzie torowisko w kierunku północnym. W tym celu 18 grudnia pętla będzie już zamknięta dla pasażerów, rozpocznie się wycinka drzew, która potrwa do końca roku. Oczywiście przeprowadzone będą później nasadzenia kompensacyjne. Gdy już teren będzie oczyszczony z roślin, ekipy budowlane rozbiorą przystanek, szyny i podkłady, przy czym tempo prac zależne będzie od warunków pogodowych.

- Z uwagi na rozpoczęcie prac od piątku, 14 grudnia, zamknięta dla ruchu tramwajowego zostanie pętla Wilczak i zmieniona zostanie trasa linii tramwajowej nr 3 – mówi Hanna Surma, rzecznik prasowy Prezydenta Poznania i Urzędu Miasta. - Tramwaj z ulicy Winogrady pojedzie ulicą Murawa i Al. Solidarności do pętli Połabska. W ten sposób będzie kursował przez najbliższe miesiące. Pętla Wilczak dla ruchu tramwajowego zostanie otwarta od września przyszłego roku.

Dotychczasowych pasażerów tramwaju linii 3 przejmą autobusy w rejonie Wilczaka i Winograd. Tym samym z Garbar autobusy linii 47, 51, 67, 74, 90 i 911 pojadą ul. Słowiańską.

- Z kolei od skrzyżowania ulic Słowiańskiej i Murawa, gdzie na przystanku „Os. Pod Lipami" od 14 grudnia zatrzymywać się będzie także tramwaj linii nr 3 (kursują tą trasą tramwaje linii nr 4 i 10) w rejon pętli Wilczak można dojechać autobusami linii nr 74 i 90 – dodaje Hanna Surma.

Linia numer 3 będzie miała wyznaczoną trasę: GÓRCZYN - Głogowska - Królowej Jadwigi - Rondo Rataje - Jana Pawła II - Rondo Środka - Wyszyńskiego - Małe Garbary - pl. Wielkopolski - pl. Ratajskiego - Fredry - Most Teatralny - Pułaskiego - Winogrady - Murawa - Solidarności – POŁABSKA.

Przypomnijmy, że budowa tramwaju na Naramowice będzie kosztować około 380 mln złotych, przy czym część tej kwoty będzie pochodziła ze środków unijnych: 155 mln złotych trafi w ramach dofinansowania na realizację dwóch projektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020: „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu" i właśnie - „Budowa trasy tramwajowej od Pętli Wilczak do Naramowic w Poznaniu".

Powstanie torowisko o długości 3,3 km, a do tego niemal 7,5 km dróg (łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami), a także 8 przystanków.

Inwestycję prowadzić będzie konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?

Pisz do nas na: poznan@naszemiasto.pl
lub zostaw nam wiadomość na facebooku

Grzegorz Okoński

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

07.12.2018, 20:27

Najlepiej prace ziemne rozpoczynać zimą (w grudniu) Gratuluję idiotyzmu!!!!

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3