Dwa strategiczne kierunki ostatnich dni w komunikacji miejskiej, trasa na Naramowice i linie zastępujące zatrzymany z powodu remontu Poznański Szybki Tramwaj, są mocno obciążone ruchem pasażerskim. W godzinach szczytu, szczególnie porannego, panuje w nich tłok – zawiadamiają nas Czytelnicy.
- Od momentu wprowadzenia komunikacji zastępczej za PST, monitorujemy jej funkcjonowanie – informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego. - Obecnie obserwujemy wzrost frekwencji na linii T12 oraz pozostałych liniach, z których korzystają pasażerowie w zastępstwie tramwaju. W chwili obecnej nie notujemy przepełnień. Sytuacja będzie stale sprawdzana, zwłaszcza że od 1 września zostaną wprowadzone zmiany w układzie linii tramwajowych.
ZTM zapewnia zatem, że od 1 września będzie obowiązywać nowy podstawowy rozkład jazdy, w którym w dni robocze, czyli od poniedziałku do piątku, w godzinach szczytu, tramwaje będą kursowały częściej, co dziesięć minut. Na miejskich liniach autobusowych liniach nocnych jednak takiej możliwości nie ma: po prostu brakuje kierowców, co z kolei powoduje, że z przewidzianych rozkładem jazdy planów wypadają niektóre kursy.
- MPK Poznań, jak wielu innych przedsiębiorców z branży transportowej, boryka się z brakami kadrowymi, w szczególności na stanowisku kierowcy autobusu; w spółce przewidziano dla kierowców ponad 800 etatów, obecnie jest około 150 wakatów – przyznaje Agnieszka Smogulecka, rzecznik prasowy MPK Poznań.
MPK ratuje się korzystaniem z usług agencji pracy oraz zleceniobiorców, co pozwala nadrabiać braki, choć nie w stu procentach – stąd wypadające kursy.
- Jesteśmy uczciwi wobec pasażerów, dlatego mówimy wprost: mamy do czynienia z sytuacją, która obecnie nie gwarantuje wykonania wszystkich zaplanowanych kursów – mówi Agnieszka Smogulecka. - Poprzez zmianę - od września - komunikacja autobusowa będzie funkcjonować w godzinach szczytu z mniejszą częstotliwością, ale wskazane w rozkładzie kursy będą się odbywać, co znacznie ułatwi pasażerom planowanie podróży.
Zarząd Transportu Miejskiego przewiduje więc, że autobusy na głównych liniach miejskich będą jeździć z częstotliwością co kwadrans, a na liniach nocnych – co godzinę, poza nocami z piątków na soboty i z sobót na niedziele, kiedy autobusy będą kursować jak obecnie, co 30 minut (jak obecnie).
- Z problemem braku kierowców mierzy się cała branża komunikacji publicznej – zapewnia ZTM. - Co prawda komunikacja autobusowa będzie funkcjonować w godzinach szczytu z nieco mniejszą częstotliwością, ale będzie bardziej niezawodna…
Sytuacji w miejskiej komunikacji nie poprawią remonty ulic. Od 1 września rozpocznie się remont torowiska przy Okrąglaku, ul. Mielżyńskiego i Fredry, a ruch tramwajowy na odcinku od mostu Teatralnego do placu Wielkopolskiego nie będzie się odbywał. Przebudowa torowiska, jezdni i chodników czeka południową drogę pl. Wolności, ulice 27 Grudnia, Ratajczaka, Kantaka i Gwarną. . Po wakacjach wciąż zamknięte będą torowiska w ulicach Święty Marcin, Towarowa, Gwarna, 27 Grudnia oraz cała trasa PST.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?